Menopauza

Črevná mikroflóra u žien ovplyvňuje aj hladinu esterogénov a tým, aj rakovinu prsníka.

Hormonálne hladiny v tele sú ovplyvňované priamo baktériami v črevách. Hladina estrogénov u žien môže byť pri správnom zložení mikroflóry normalizovaná. Bez umelých prípravkov tak môžete zmierniť rôzne ťažkosti, súvisiace s menopauzou.

Jedzte a žite zdravšie

Okrem samotného užívania probiotík je vhodné, ak im vytvoríte aj optimálne podmienky pre život. Napomôže tomu jedenie väčšieho množstva zeleniny. Denne odporúčame zjesť asi 400 gramov zeleniny a jeden kus ovocia. Jedzte veľa celozrnných potravín – celozrnné chleby, nelúpanú ryžu. Tieto potraviny obsahujú veľa vláknin a vitamínov. To, spolu s pitným režimom, vytvára pre probiotiká optimálne životné prostredie. Pite 2 až 3 litre čistej vody denne, najlepšie každú hodinu jeden pohár. 3× do týždňa športujte – stačí prechádzka, plávanie.

Vek sa prejavuje zvnútra

V menopauze nastáva zhoršenie črevnej mikroflóry. Zvyšuje sa množstvo kvasiniek, kolostrídií. Tieto zmeny súvisiace s vekom sú spôsobené aj hormonálne a kvalitou stavu čriev.

To všetko zhorší aj kvalitu pleti a celkového zdravia. S pribúdajúcim vekom sa niektoré funkcie v organizme zhoršujú. Ak na svoju pleť nanášate drahé krémy, odporúčame vám aj regeneráciu „zvnútra“. Užívajte probiotiká (napríklad Probio-fix) pre zdravie i krásu. Zdravo sa stravujte a pridajte do svojho života pravidelný pohyb.

Dodržaním týchto rád zmiernite riziko rozvoja obezity. Preto zdravý životný štýl u žien v menopauze spôsobuje nielen zníženie hladiny estrogénov, ale aj zníženie rizika vzniku nadváhy.