Dospelí

Žijeme uponáhľanú dobu. Všadeprítomný stres a každodenné naháňanie sa za podstatnými, či menej dôležitými povinnosťami si po istom čase u mnohých vyberie svoju daň vo forme zhoršeného zdravotného stavu. Dôsledky stresujúcej životosprávy sú rozličné. Ak stres trvá pridlho objavujú sa napríklad žalúdočné ťažkosti, poškodenie imunitného systému a celková vyčerpanosť. Preto je dôležité vedieť proti stresu adekvátne bojovať. Zdravo sa stravovať, byť fyzicky aktívny, prípadne sa posilniť kvalitnými probiotickými doplnkami výživy.

  • Pomáhajú zvládať stres
  • Posilňujú imunitný systém
  • Zlepšujú výkon športovcov

Probiotiká pozitívne vplývajú nielen na trávenie, ale je vedecky dokázané, že pri dlhodobom užívaní zmierňujú prejavy stresu a posilňujú organizmus. Užívaním probiotík sa dá predchádzať práceneschopnosti. Z výsledkov klinických štúdií, ktoré skúmali vplyv užívania probiotík na dlhodobé zdravie vyplynulo, že probiotiká sú neoceniteľnou pomocou pre zdravie ľudí vystavených stresu. Pracujúci, ktorí užívali probiotiká boli o 2,5 krát menej často práceneschopní, ako zamestnanci, ktorí užívali placebo.

Určite sa vám stalo, že ste niekedy dostali chrípku v úplne nevhodnom čase. Práve vtedy, keď ste mali v práci odovzdávať projekt, alebo keď ste sa chystali na vytúžený výlet. Ak ste sa v týchto riadkoch našli, možno vás poteší nasledujúci fakt. Vedci vykonali výskum na 479 ľuďoch vo veku 18-67 rokov. Zúčastnených rozdelili do dvoch skupín. Prvej podávali minerály a vitamíny, druhej to isté spolu s troma rôznymi probiotickými baktériami. Štúdia trvala tri mesiace a z jej výsledkov vyplýva, že probiotiká dokázali skrátiť trvanie chrípky v priemere o dva dni a súčasne zmierniť jej sprievodné príznaky.

V prípade, že ste aktívny športovec, pravdepodobne ste sa už stretli s pretrénovaním. Náročné tréningy vedú k únave organizmu, a tá môže oslabovať váš imunitný systém. Popri intenzívnej fyzickej aktivite je nevyhnutný dostatočný odpočinok, inak je vaše telo náchylnejšie hlavne na infekcie horných dýchacích ciest.  Užívanie probiotík pomáha udržať imunitný systém v dobrej kondícií aj počas zvýšenej fyzickej záťaže. Toto tvrdenie potvrdzuje aj výskum vykonaný na 47 kadetoch vo veku 21 rokov rozdelených do dvoch skupín, ktorí boli testovaní počas vojenského výcviku. Prvá skupina dostávala po tréningu placebo, druhá probiotiká. Na konci výcviku mala skupina dostávajúca placebo výrazne znížený imunoglobulín A (jedna z hlavných protilátok zúčastňujúcich sa na imunitných reakciách). Skupina dostávajúca probiotiká mala hladinu imunoglobulinu A na pôvodnej úrovni. Vedci vyjadrili na základe výsledkov názor, že probiotiká fungujú ako antistresor, ktorý ochraňuje imunitu aj pri extrémnej záťaži.