Ekzémy u detí a probiotiká
Probioká pomôžu vášmu dieťaťu s ekzémom. Matky, ktoré pijú mlieko s probiotickými doplnkami počas a po tehotenstve sú schopné znížiť prípady ekzémov u detí na takmer polovicu. Tento výsledok predostiera nová štúdia publikovaná v British Journal of Dermatology.
Nórski výskumníci porovnávajú matky, ktoré pili jeden pohár probiotického mlieka so ženami, ktorým bolo podávané placebo. Zamerali sa na 415 tehotných žien. Vedci dokázali, že použitie probiotického mlieka zredukovalo prípady ekzémov o 40%. Budúce matky začali piť mlieko v 36. týždni tehotenstva a pokračovali tri mesiace po pôrode. Deti boli sledované do dvoch rokov života.
Matky počas štúdie nevedeli, do ktorej skupiny patria. Chuť produktov bola rovnaká, mlieko sme dostávali v neoznačených kartónoch. To znamená, že účastníčky štúdie ani výskumníci nevedeli, kto dostáva placebo a kto probiotikum. Môžeme s veľkou istotou tvrdiť, že je to probiotická baktéria, ktorá spôsobuje rozdiely v prípadoch ekzému medzi dvoma skupinami. Deti z „probiotickej“ skupiny, ktoré dostali ekzém, mali omnoho menej závažný priebeh.
Štúdia ukazuje, že niektoré probiotické baktérie podávané matkám počas tehotenstva a dojčenia pôsobia preventívne pri ekzémoch.
Predchádzajúce štúdie potvrdzujú, že probiotiká pôsobia pri ekzéme preventívne. Táto štúdia však ako prvá jasne hovorí, že detský ekzém ovplyvňuje aj to, či probiotiká prijíma aj matka počas tehotenstva a dojčenia. Probiotické baktérie veľmi pozitívne vplývajú na zloženie materského mlieka a pre zdravých ľudí sú bezpečné.









